Mainoskuvamaakari™ -mainoskuvaus

Kaipaatko lisää uskottavuutta yrityksesi markkinointiin viimeiseen detaljiin asti viilatulla mainoskuvalla? 

Kuvien tulva ympärillämme on valtava ja näkemiemme kuvien määrä kasvaa koko ajan hurjaa tahtia. Jotta mainoskuvasta on iloa yrityksesi kassavirralle, täytyy kuvan pysäyttää kohdeasiakkaasi, sekä saada hänet haluamaan tuotettasi tai palveluasi. 

Näemme päivittäin jopa tuhansia kuvia. Suurimman osan näkemistämme kuvista ohitamme pysähtymättä. Kilpailussa asiakkaista menestyvät ne, jotka erottuvat ympäröivästä massasta.

Ethän halua hukkua massaan? Älä hätäile! Pelastusrenkaasi on MAINOSKUVAMAAKARI™ -mainoskuvaus.

Hyvän mainoskuvan tärkeimmät ominaisuudet

Hyvän kuvan tärkein ominaisuus on, että kuva täyttää tarkoituksensa. On siis tärkeää määritellä ensiksi tavoitteet, mitkä kuvan avulla halutaan saavuttaa. Tavoitteiden kautta mietitään, millaisin visuaalisin keinoin tavoitteet saadaan yhdistettyä hyvän kuvan seuraava ominaisuuteen: saamaan katsoja pysähtymään päivittäisessä kuvatulvassansa juuri kyseisen kuvan kohdalle. Vasta silloin mainoskuva voi toteuttaa lopullisen tavoitteensa, oli se sitten ostohalun herättäminen, yritysimagon vahvistaminen, tai ihan vain muistutus yrityksen olemassaolosta.

MAINOSKUVAMAAKARI™ -mainoskuvaus on yrityksesi markkinoinnillisten tavoitteiden mukaan rakennettu Digital Art -tyylinen mainoskuva. 

Jotta lopputulos saadaan valaisultaan sekä muilta teknisiltä osiltaan juuri halutunlaiseksi, voidaan kuva rakentaa useiden erikseen kuvatun valokuvan osista. 

MAINOSKUVAMAAKARI -mainoskuvaus ei ole pelkkä valokuvaus. Se on rakennusprojekti, jossa lopputulos rakentuu useista eri kuvista ja elementeistä!

Esimerkkejä Mainoskuvamaakari™ -toteutuksista

Case: Lapin pelastuslaitos

Lapin pelastuslaitoksen infolehtistä varten kuvattu kuva rakentuu kolmesta eri kuvasta. Itse pääkuva kuvattiin hyödyntämällä studiovalaisua miljööolosuhteissa. Koska päivän sää oli varsin harmaa, vaihdettiin kuvaan hieman mukavampi taivas. Lisäksi kuvaan lisättiin hieman “vesiroiskeita” antamaan tunne, että katsojakin saa osansa vesisuihkusta. Kuvien liittämisen jälkeen kuvaan tehtiin vielä melkoinen määrä valojen ja varjojen “maalausta”, jotta kuvaan saadaan mainoskuvamaisempi fiilis.

Toteutukseltaan kuva vastaa puolen päivän toteutusta.

Case: Kuvavuorinen/"Paras minä"

Osana valokuvaajamestarin tutkintoon johtavia opintoja meida-alan erikoisammattitutkinnon valokuvaamisen osaamisalla tehtävänämme oli luoda kuva tai kuvasarja teemalla “paras minä”. Oman kuvani loin Mainoskuvamaakarin toimintaperiaatteita hyödyntäen hyvin laajana ratkaisuna, joka on rakennettu ainakin kahdeksasta eri kuvasta. Kuvan suunnittelu lähti omista arvoistani ja minulle muuten tärkeistä asioista, kuten perhe, oppiminen, yrittäjyys, luovuus ja tilanteeseen heittäytyminen.

Toteutukseltaan kuva vastaa kahden päivän toteutusta.

MAINOSKUVAMAAKARI™ -mainoskuvaukset hinnoittellaan aina tapauskohtaisesti. Hinta on riippuvainen työn vaativuudesta, kuten kuvan rakentamisessa tarvittavien erillisten kuvien määrästä ja mahdollisten kuvauksesta aiheutuvista lisäkustannuksista, kuten mallinpalkkioista, rekvisiitoista, sekä matka ja majoituskuluista. 

Työn osalta hinnoittelun perusteena on päivähinta. Minimissään MAINOSKUVAMAAKARI™ -kuvatoteutuksen laskutus on 1/2 päivän hinta, vaativammissa yhden ja monimutkaisissa toteutuksissa kahden päivän hinta. Budjetti kuvalle sovitaan yhteistyössä asiakkaan kanssa kuvan alustavan suunnitelman perusteella.

Mainoskuvamaakari päivähinnat

Mainoskuvamaakari™

1/2 päivä
595 + alv
  • Soveltuu esim. 1 perustasoisen mainoskuvan tai max kahden helpohkon mainoskuvan toteutukseen
  • Käytettävissä olevan ajan jakautuminen (esimerkki):

    Kuvausvalmistelut 1h
    Kuvaustyö 1h
    Kuvan editointi ja rakentaminen 2h
  • Hinta ei sis. mahdollisia toteutuksesta aiheutuvia lisäkustannuksia, kuten matkakustannukset, rekvisiittakulut ja mallinpalkkiot

Mainoskuvamaakari™

1 päivä
995 + alv
  • Soveltuu esim. 1. vaativan mainoskuvan tai max kahden perustasoisen mainoskuvan toteutukseen
  • Käytettävissä olevan ajan jakautuminen (esimerkki):

    Kuvausvalmistelut 1h
    Kuvaustyö 2h
    Kuvan editointi ja rakentaminen 5h
  • Hinta ei sis. mahdollisia toteutuksesta aiheutuvia lisäkustannuksia, kuten matkakustannukset, rekvisiittakulut ja mallinpalkkiot

Mainoskuvamaakari™

2 päivää
1795 + alv
  • Soveltuu esim. 1 monimutkaisen mainoskuvan tai kahden vaativan mainoskuvan toteutukseen
  • Käytettävissä olevan ajan jakautuminen (esimerkki):

    Kuvausvalmistelut 1h
    Kuvaustyö 1h
    Kuvan editointi ja rakentaminen 2h
  • Hinta ei sis. mahdollisia toteutuksesta aiheutuvia lisäkustannuksia, kuten matkakustannukset, rekvisiittakulut ja mallinpalkkiot

Ota seurantaan